X
تبلیغات
مهندسی مکانیک
 
مهندسی مکانیک
 
 
آخرین اطلاعات فنی و مهندسی در زمینه مکانیک و طراحی و ساخت
 
امروزه كمتر محصول صنعتى را مى توان يافت كه تركيبى از حوزه هاى مختلف مهندسى نباشد. اگر بيشتر به محيط زندگى خود و محصولاتى كه در زندگى روزمره از آنها استفاده مى شود دقت كنيم، از ساعت مچى ديجيتالى تا ماشين لباسشويى در آشپزخانه، خودروى شخصى يا عمومى كه با آن به محل كار مى رويم، چاپگرها و اسكنرها در محيط ادارى و غيره، همگى نمونه هايى از تركيب حوزه هاى مختلف مهندسى و به خصوص مكانيك و الكترونيك است. اگر هم با محصولات جديدتر صنعتى آشنا باشيم، تجميع نرم افزار و سخت افزار كامپيوتر با حوزه هاى فوق را به وضوح مى توان در بسيارى از محصولات از جمله ماشين هاى لباسشويى و خشك كن جديد هوشمند، دوربين هاى خودتنظيم، روبوت هاى صنعتى، خودروهاى مجهز به سيستم ترمز ضدقفل، ديسك درايوهاى كامپيوتر، فرهاى مايكروويو، تلفن هاى همراه، سيستم پخش ديجيتال، محصولات دفاعى مدرن و تجهيزات پزشكى شناسايى كرد كه مثال هايى از تركيب حوزه هاى مهندسى مذكور است. در واقع، پيشرفت روزافزون علوم فناورى اطلاعات، الكترونيك به خصوص الكترونيك قدرت، ريزپردازنده ها و همچنين سيستم هاى هوشمند، به همراه نياز روزافزون به توليد محصولات صنعتى با كيفيت بهتر، هزينه كمتر و زمان توليد كوتاه تر، افق جديدى را در طراحى و ساخت محصولات الكترومكانيكى، به همراه آورده است. اين فناورى كه براساس تجميع مهندسى مكانيك، الكترونيك، كامپيوتر و سيستم هاى كنترل است، مكاترونيك ناميده مى شود. اين واژه تركيبى از دو بخش «مكا» مخفف مكانيسم و «ترونيك» مخفف الكترونيك است. واژه مكاترونيك براى اولين بار در اواخر دهه ۶۰ ميلادى توسط يك مهندس ژاپنى، كه در زمينه كنترل كامپيوترى موتورهاى الكتريكى در شركت ياسكاوا الكتريك تحقيق مى كرد معرفى شد. تاكنون تعريف هاى گوناگونى از مكاترونيك ارائه شده است كه مهمترين آن عبارت است از: «يك تركيب هم افزايانه از مهندسى مكانيك، الكترونيك، كامپيوتر، سيستم هاى كنترل و فناورى اطلاعات در طراحى و ساخت محصولات و فرآيندهاى صنعتى با دقت بالا». در واقع مكاترونيك يك تفكر جديد در طراحى و توليد محصولات صنعتى است كه به مهندسان اجازه مى دهد تا با يكپارچه سازى حوزه هاى تخصصى ياد شده، از اولين مراحل طراحى و توليد، به خلق محصولاتى با كيفيت بهتر، قابليت اعتماد بالاتر، هزينه كمتر و در زمان كوتاه تر، بينديشند.
ادامه مطلب
 |+| نوشته شده در  یکشنبه 1386/11/28ساعت 7:24 قبل از ظهر  توسط بهشاد محمودی  | 

تاریخچه پیشرفت نیروی محرکه رم جت ها و اسکرم جت در نیروی موشکی-دریایی امریکا

تاریخچه موشکهای پر سرعت دمنده هوا مانند موتور رم جت ها و اجزایی که آنها را حمل میکنند و سیستم های دفاعی تحت نیروی در یایی امریکا گسترش یافته است تا به حال که همچنان ادامه دارد.

این پیشرفت ها شامل مخازن محترقه و لانچر های ساب سونیک رم جت ها و هم چنین لانچر های سوپر سونیک(اسکرم جت) و موتور راکت هایی که بعدا برای هدف های موشکی و پرواز از ماخ 2 تا 8 ساخته شدند میشود.

کلمات کلیدی (موشک-نیروی محرکه-رم جت ها-اسکرم جت ها)

 

ترجمه : احمد گوهری

برای دریافت متن انگلیسی این مقاله ایمیل خود را در نظرات یادداشت کنید تا برای شما فرستاده شود. 

 

 


ادامه مطلب
 |+| نوشته شده در  شنبه 1386/11/20ساعت 8:57 قبل از ظهر  توسط احمد گوهری  | 

سیستم تزریق سوخت چکونه کار می کند؟

در تلاش برای بهبود بخشیدن به کیفیت سوخت،سیستم سوخت رسانی در خودروها طی سال ها تغییرات زیادی کرده است.Subaru Justy آخرین خودروی کاربراتوری بود که در ١۹۹٠در آمریکا به فروش رسید و مدل های سال بعد انژکتوری شدند.اما سیستم تزریق سوخت از ١۹٥٠ وجود داشته و انژکتورهای الکترونیکی از ١۹٨٠به طور گسترده در خودروهای اروپایی به کار برده شد. در حال حاضر تمام خودروهای تولید شده در آمریکا انژکتوری هستند
انژکتور


ادامه مطلب
 |+| نوشته شده در  شنبه 1386/11/20ساعت 8:39 قبل از ظهر  توسط بهشاد محمودی  | 

 

 ژیروسکوپ چیست؟

 

چکیده:

ژیروسکوپ (جایرو)،عضو اصلی سامانه های هدایت اینرسی است که برای اندازه گیری مقدار و سرعت دوران و ایجاد محور های مختصات مرجع در وسایل نقلیه هوایی،فضایی و دریایی (مانند هواپیما،موشک،ماهواره،فضاپیما،کشتی و زیردریایی)استفاده می شود.با استفاده از این وسیله میتوان جهت یا محورهای ثابتی را برای وسیله نقلیه تعریف کرد که هرگونه حرکت زاویه ای وسیله نقلیه نسبت به محورهای آن سنجیده شود.در این مقاله،ضمن معرفی ژیروسکوپ،انواع آن مورد بررسی قرار گرفته و به اختصار درباره هر یک توضیحاتی ارایه میشود.

 

منبع:مجله صنایع هوا فضا

فرستنده مطلب:احمد گوهری


ادامه مطلب
 |+| نوشته شده در  چهارشنبه 1386/11/17ساعت 8:6 قبل از ظهر  توسط احمد گوهری  | 

اصول پیش گرم در جوشکاری

پیش گرم به دو صورت حرارت دادن کل فلز پایه و یا قسمتی از آن انجام می گیرد. تا آن قسمت به دمای مشخصی برسد که به دمای پیش گرم مشهور است. حرارت دادن معمولا تا آغاز جوشکاری ادامه می یابد ولی بعد از آن دیگر لازم نیست انجام شود زیرا حرارت ایجاد شده توسط فرآیند جوشکاری برای نگهداری دمای فلز پایه کافی است.

Welding


ادامه مطلب
 |+| نوشته شده در  سه شنبه 1386/11/16ساعت 8:30 قبل از ظهر  توسط بهشاد محمودی  | 

شکست دینامیکی و جذب انرژی در حال فشرده شدن لوله های کامپوزیتی قیطانی شکل به صورت سه بعدی

 

چکیده:

در مقاله آماده شده بوسیله برنامه کد نویـسی شده LS-DYNA  که به اجزای مختلفی تقسیم شده است رفتار شکست و جذب انرژی لوله های کامپوزیتی با نیروی محوری تحلیل شده است.

تاثیرات هندسی و پارامتر های لوله ای روی جذب انرژی قسمت ها در این مقاله بحث شده است.

نتایج عددی بوسیله اطلاعات تجربی مقایسه شده است و نتایج بسیار خوب نزدیک به همی داشته اند.

کلمات کلیدی:کامپوزیت لولهای 3 بعدی- روش المان محدود- شکست- جذب انرژی

 

 

تهیه و ترجمه:احمد گوهری


ادامه مطلب
 |+| نوشته شده در  دوشنبه 1386/11/15ساعت 5:43 قبل از ظهر  توسط احمد گوهری  | 

 

دیباچه:

این مقاله به وسیله شرکت های پل های فولادی     AASHTO/NSBA استاندارد و تکمیل شده است.اولین هدف این همکاری رسیدن پل های فولادی به حداکثر کیفیت و ارزش آن در حین استاندارد سازی و مراحل نصب و طراحی آن ها میباشد.

هر استاندارد به توافق گروه های مختلف و حرفه ای بوده است.

بدلیل توافقی بودن این مقاله این شرکت بهترین مرجع مناسب را ایجاد کرده است.این بدین معنی است که دارندگان این مقاله میتوانند آنرا به عنوان استاندارد مناسب از آن استفاده کنند.

 

ولی این کاملا منطقی است که شرایط محلی شاید موجب اجرای کامل این مقاله نشود.

 

 

تهیه و ترجمه مقاله: احمد گوهری


ادامه مطلب
 |+| نوشته شده در  دوشنبه 1386/11/08ساعت 11:43 قبل از ظهر  توسط احمد گوهری  | 
 
  بالا  





Powered by WebGozar